логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 





Korica-Arhierej-za-WEB

 Невидливиот Небесен Архиереј на Тихон Барсуков

  • Архиереј не може да се смета за типичен мал роман, но попрво за своевидно мало чудо во проза зашто во текот на неговото приопштување на современ македонски јазик актот на преведување излегуваше од неговата толкувачка рамка, поточно, преведувањето премина во пренесување во еден друг текст кој како да постои зад текстот на Архиереј. Овој метатекст раскажува приказна која небаре постои криејќи се зад официјалното сиже на романот, чиј говор како да нѐ опфаќа сите, немилосрдно нѐ содржи претворајќи нѐ во негови персонажи, негови метакнижевни ликови, на ист оној начин на кој се осуштествиле отец Павел, отец Герасим, матушка, самиот Архиереј во видливиот текст... Тој невидлив текст премина, претворајќи се од книжевен, во текст исткаен од струните на самото историско време, текст од идно време, пророштво за собитијата што непосредно ќе се случат не така долго по објавувањето на романот.

При самиот акт на преведување, Архиереј се откри како мал книжевен филигран во чии засеци се гравираат нашите лични судбини.  Попрво произлегува дека Тихон Барсуков е наш современик, чија скудна биографија на овој релативно непознат парохиски свештеник, укажува дека Тихон Барсуков, многу веројатно и самиот е жртва на оној режим чиј пеколен претвкус претходно и самиот го претчувствувал... Зад скудната биографија на Тихон Барсуков, најверојатно се крие „живата рана“ – неговата лична свирепа биографија.
Кој кого преведе? Преведувачот – Архиереј или Архиереј го преведе, пренесе преведувачот во еден свет чиј систем од знаци е невозможно да се преведе на ниту еден човечки јазик? Ова прашање упатува кон самочувството на човекот кој како да сака да ги искористи двата текста на Архиереј; оној видливиот кој раскажува за христијанскиот начин на живот на т.н „мал човек“ во една од бројните руски паланки на бреговите на Волга, и оној невидлив текст кој претчувствува историска катастрофа на една голема цивилизација, позната од средниот век како Киевска Рус. После само некоја деценија од издавањето на ,,Архиереј“, патем речено, книга која поминала речиси незабележано од тогашната критичка јавност, се нижат настани што не ветуваат ништо добро. Особено тоа се однесува на Октомвриската Револуција која ги промени корените на Русија, таа видоизменета Русија, ја промени Европа на полошо, а пак таа, олошена Европа и таа олошена Русија, како што е познато, за малку ќе се стрмоглавеа на работ од историската бездна. Денес, кога на лицето на евро-азискиот континент дуваат некои стари, од почетокот на ХХ век - ветришта, романот Архиереј, посегна по денешните критичари од правливите долапи на историскиот заборав за да предупреди, да го притисне копчето за тревога, пристигнувајќи како временска машина во нашата зазбивтана постмодерна современост за да биде преоткриен овозможувајќи ѝ на сегашна Русија да посегне по себеси низ измаглините на минатото време и да си рече самата на себе: Застани. Помисли малку. Не прави го тоа. Револуцијата, освен сечовечко страдање не му донела никому ништо добро.

  • Архиереј е многу повеќе од обичен мал роман кој раскажува за кризата на христијанскиот морал, за стврднувањето на човековото срце, за закоравеноста на духот во рамнодушен кон туѓите страдања - мрамор, за ослабнувањето на верата, дури и за ослабнувањето на врската на човекот со Самиот Христос, но истовремено доаѓаат денови на големи искушенија за Црквата и верните, за нејзините пастири и архипастири: дојдено е време кога архиереите треба да ја симнат од себе позлатената митра, и во слава на Исус Христос да наденат трновит венец, зашто не се слави, но повеќе се хули името Господово среде народот.

Архиереј, раскажува предупредувајќи за трагичната погибел“ што заканувачки демне над  „човекот во футрола“, на начин на кој тоа го правеше Чехов, а го претчувствува светскиот хаос на оној начин на кој тоа го претчувствуваше Достоевски дека нештата човечки навистина можат да заземат непосакуван идиотски тек доколку тој ист човек, денес повторно му го сврти грбот на Бога.

               Критички осврт кон книгата Архиереј од Тихон Барсуков  направи:
                                        Пантелеј Кондратјук

 

Друго:

     Ново издание на Скопската епархија (28.11.2014)     

4-ти декември, лето Господово 2014



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Мај 28, 2019

Свети Леонтиј Струмички, патријарх Ерусалимски

Живеејќи во покаен плач и солзи се издвојуваше по особеното почитување и љубов кон нашиот Господ и Неговата Пресвета Мајка. Иако сè уште млад, Преподобниот презема на себе еден тежок подвиг: одеше по улиците на царскиот град правејќи се дека не е со здрав ум,…
Ноември 25, 2018

Акатист кон свети Нектариј Егински

КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен Нектариј, затоа направи и ние да ја завршиме духовната работа и стекнувајќи ја заработката, да Му запееме на Христа: Алилуја!

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Окт 30, 2018 Житија 1450
Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 911
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

ПРЕПОДОБЕН ПАХОМИЈ ВЕЛИКИ

Окт 18, 2018 Житија 1172
Паралелно со преподобниот Антониј Велики, основачот на пустинското, анахоретско монаштво,…

Беседи

Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: Недела на слепиот

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Недела на слепиот

Но, слепиот човек прогледал дури во оној миг кога станал послушен на Божјата заповед и ја прифатил Божјата промисла за себе, која била поинаква за него, ако ја споредиме со...

Стефчо Беќарски:✥  ШЕСТА НЕДЕЛА ПО ВЕЛИГДЕН ✥

Стефчо Беќарски:✥ ШЕСТА НЕДЕЛА ПО ВЕЛИГДЕН ✥

 Духовното гледање претставува гледање на вистината. Вистината се состои во сфаќање на фактот дека сите ние сме грешни. Духовниот поглед се избиструва кога човекот ќе биде способен да ги открива...

БEСEДА за свeтитe Бoжји луѓe

БEСEДА за свeтитe Бoжји луѓe

Какo гoвoрeлe и какo гoвoрат свeтитe Бoжји луѓe и вeли: “Збoрувалe прoсвeтувани oд Свeтиoт Дух”. Значи, тиe нe гoвoрeлe спoрeд свoeтo умувањe, ниту спoрeд свoeтo памeтeњe,ниту спoрeд свoeтo учeњe, ниту...

За силата на смртта и на крстoт Христoв

За силата на смртта и на крстoт Христoв

Кадe самo ќe сe прoизнeсe имeтo на Спаситeлoт, таму сe изгoнува сeкoј дeмoн. Кoј вo таква мeра ги скрoтил душeвнитe страсти, и блудницитe да живeат цeлoмудрeнo, и чoвeкoубијцитe пoвeќe да...

Митрополит Европски Пимен: “Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така?“

Митрополит Европски Пимен: “Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така?“

“Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така? Зар не го дишеме воздухот сите еднакво? Како тогаш не се срамите да...

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

« »