логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Архимандрит Андреј (Конанос)

 
Сметам дека начинот на кој пристапуваме кон Светата Причест е термометар на нашата вера. Како што зборувавме дека термометар на нашата вера е молитвата, сега, пак, велам: вистински термометар е дали ќе заигра нашето срце при причестувањето. Молитвата е љубов кон Бога, и Светата Причест исто така е љубов кон Господа, но таа е нешто многу повозвишено, несразмерно повозвишено, затоа што преку Светата Причест ја примаме во себе Божествената сила.

Ние не примаме некаква магија, туку Самиот Господ пребива во нас.

Велат: „Нека ти биде Светата Причест на здравје и спасение!“ Тоа е така, но ние не примаме во себе некаква магија, туку Самиот Господ пребива во нас. Нашето тело станува една целина со Неговото тело, во нашите вени тече Христовата крв, нашето дишење станува Негово дишење, и Неговото дишење станува наше дишење. Христовиот живот станува наш живот и се случува нешто навистина прекрасно.

258042.p

Во тој миг жеднееме за причестување со Христос и тоа е целта на Светата литургија. Литургијата постои за да се причестиме. Ајде да не гледаме на тие кои не се причестуваат, туку да земаме пример од тие што се причестуваат, да се радуваме за нив и да го посакаме истото. А оној кој не чувствува извесна „љубомора“ кон другите кога се причестуваат, тогаш тој не ја чувствува Светата Причест.

Овде зборот „љубомора“ треба да го сфатиме во добра смисла и да велиме:

– Ох, и јас исто така сакам да се подвизувам и да се причестувам! И јас сакам да му направам послушание на духовникот, да ја исправам таа слабост која не ми дозволува да пристапам кон Светата Причест, и следниот пат да се причестам“. А ако ти е сеедно кога гледаш како другите се причестуваат, па само си погледнуваш на часовникот: „Колку ли е часот сега? Ох, уште колку ќе трае? Кога сето ова ќе заврши? – Тоа значи дека Светата Причест воопшто не ја трогнува твојата душа.

Кога бев малечок сакав да гледам како другите се причестуваат. Ја гледав таа сцена и ми се чинеше дека луѓето што доаѓаат во себе примаат сонце. Да, сонцето е едно и него сите го примаат. Таков е случајот и со Светата Причест: Господ целосно навлегува во сите нас и секој прима не еден дел од Него, туку целиот Христос, сеедно дали е голема или мала честицата која ни ја дава свештеникот.

И ако би можеле да Го прашаме Господ:

– Господи, а која е Твојата најголема желба за нас? Што би сакал Ти најмногу од нас? Доколку би можеле да го отвориме срцето на Господа, за да видиме која е најголемата желба што се крие таму, мислам дека ќе слушнеме дека Господ сака да стане едно со нас. Мислам дека Он би ни рекол вака:

– Дете мое јас повеќе од сѐ сакам да се соединам со тебе. Јас и затоа станав човек, за да станам она што си и ти. И затоа ви го оставив дарот на Света Причест, за и ти да станеш она што сум и Јас. За да станеме едно.

Еве што вели Откровението: Ете, стојам пред вратата и чукам. Ако некој го чуе гласот Мој и ја отвори вратата, ќе влезам при него и ќе вечерам со него, и тој со Мене (Откр. 3,20). А Светата Причест т.е. Вечера, е соединување со Господ. Ние целосно се соединуваме со Него, се идентификуваме со Него.

Некоја жена отишла на Евија да се исповеда кај старец Јаков. Таа му кажала сѐ, освен еден тежок грев што го сокрила. Старецот знаел за тоа, но ништо не ѝ рекол. Се помолил Господ да ја просветли и Бог навистина ја просветлил преку чудо, за да разбере дека направила грешка криејќи го гревот.

Извесно време после исповедта жената била присутна на служба во храмот каде што служел старецот. Во тој миг храмот бил целосно празен, и жената го видела олтарот отворен, а на светиот престол седел еден убав млад човек со прекрасно лице. Му пристапила со негодување и му рекла:

– Ти што правиш? Седиш на светиот престол!? Веднаш да слезеш! Не ти е срам? Млад човек и уште седнат на светиот Престол – огорчено продолжила таа.

Тогаш младиот човек се свртел кон неа и многу спокојно ѝ кажал:

– А ти зашто не го кажа тој грев што го имаш направено? – и ѝ го открил нејзиниот грев.

Таа зачудено Му се обратила:

– А ти од каде знаеш дека јас не го исповедав тој грев? Од каде ме познаваш? Кој си ти?

А Он ѝ одговорил:

– Јас сум Оној Кого ти утре ќе Го примиш во себе – И исчезнал.

Самиот Господ ѝ се јавил за да ѝ каже: „Јас сум Оној Кој ќе ти суди. Јас сум Оној Кој ти помага“, а всушност Он ништо не ѝ кажал, туку само ѝ ја спомнал Светата Причест. Бидејќи Христос сака постојано да мислиме на Него, Он сака и кога пристапуваме кон Причеста, да покажеме спремност вистински да Го примиме во себе. „Јас сум Оној Кого ти утре ќе Го примиш во себе“.

Таа жена, како што претпоставувате, веднаш потоа пошла кај старецот Јаков и со солзи му раскажала за она што се случило. За тоа подоцна почна да се раскажува низ манастирот и така оваа случка беше запишана во книгата за старец Јаков.

Превод од руски: Момчило Куфојанакис и Зоран Митрески

 

Извор: Бигорски манастир



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 839
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Митрополит Европски Пимен: "Од ближниот ни доаѓа и животот и смртта.“, Плаошник (09.08.2020)

Митрополит Европски Пимен: "Од ближниот ни доаѓа и животот и смртта.“, Плаошник (09.08.2020)

Ако го избереме животот треба да се трудиме да бидеме семилостиви кон сите и кон сé. Семилостиви како оној кој го носел тоа име, како светиот Пантелејмон. Човекот кој ги...

Митрополит Струмички Наум: Ниту популизам, ниту индиферентност; туку пастирска грижа (08.08.2020)

Митрополит Струмички Наум: Ниту популизам, ниту индиферентност; туку пастирска грижа (08.08.2020)

Тоа, секако, зависи и од односот на луѓето кон Него: прво, Неговите ученици се во однос на послушание кон Него – тие се отворени кон Него и подготвени да прифатат...

БEСEДА  за лажнитe учитeли

БEСEДА за лажнитe учитeли

Чoвeкoт на oвoј свeт e вo вoјна. Бoрбата e нeпрeстајна, а нeпријатeлитe сe мнoгубрoјни. Пoмeѓу најoпаснитe нeпријатeли спаѓаат лажнитe учитeли. Самo акo чoвeчкиoт ум e впeрeн вo Бoга, чoвeкoт ќe...

Митрополит Струмички Наум: Екстремно одрекување – екстремни дарови (01.08.2020)

Митрополит Струмички Наум: Екстремно одрекување – екстремни дарови (01.08.2020)

Спомнатите и ветени од Бог екстремни дарови, не се однесуваат толку на материјалното колку на духовното. Тоа се даровите на умно-срдечната молитва, на суштинско просветлување на умот, на расудување, на...

Митрополит Кумановско-осоговски д-р Григориј:Ние сме возљубени Божји созданија, кои имаат можност да создадат сопствен начин на постоење...“

Митрополит Кумановско-осоговски д-р Григориј:Ние сме возљубени Божји созданија, кои имаат можност да создадат сопствен начин на постоење...“

Епископскиот чин што денеска преку вас го примам, го разбирам како служење, што во себе ги обединува и најголемата чест и свеста за сопственaтa немоќ. Има ли поголема чест и...

Митрополит Струмички Наум: Бесчувствителност (25.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Бесчувствителност (25.07.2020)

Инаку, ако дозволиме прелеста да навлезе во нас, дали преку страстите на срцето (сластољубие и среброљубие) или преку страста на паднатиот ум (славољубие), таа потоа станува сеопфатна состојба која ги...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:„Не плашете се да страдате...“

Викарен Епископ Јаков Стобиски:„Не плашете се да страдате...“

Се одрекуваме од Крстот Христов ако на прекорот враќаме со гнев и бунт, праведен или неправеден, без разлика. Се одрекуваат од Крстот Христов децата кои се непослушни кон родителите, оти...

БEСEДА  за спасeниe на душата какo крај на вeрата

БEСEДА за спасeниe на душата какo крај на вeрата

Никoј нe патува заради патoт туку заради нeкoј или заради нeштo, штo гo oчeкува на крајoт на тoј пат. Никoј нe гo фрла јажeтo вo вoдата вo кoја нeкoј сe...

Митрополит Струмички Наум: Прелест на умот и прелест на срцето (18.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Прелест на умот и прелест на срцето (18.07.2020)

Како што рековме, има лажна состојба (прелест) на умот, но има и прелест на срцето. Првата прелест настанува поради прифаќање и усвојување лажни мисли, а втората од прифаќање и усвојување...

« »