логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 


Во она време, дојде Исус во Ерусалим; и кога одеше низ храмот, се приближија до Него првосвештениците и книжниците, и старешините, па Му рекоа: со каква власт го правиш тоа и кој ти ја дал таа власт да го вршиш?

А Исус им одговори и рече: ќе ве прашам и Јас еден збор и одговорете ми; тогаш и Јас ќе ви кажам, со каква власт го вршам тоа.

Крштението Јованово од небото ли беше, или од луѓето? Одговорете ми.

А тие се мислеа во себе и велеа: ако кажеме од небото, ќе рече: па зошто не му поверувавте? Но, ако кажеме од луѓето, се плашеа од народот; зашто сите го сметаа Јована за вистински пророк. И кога одговорија на Исуса, рекоа: не знаеме. А Исус им одговори и рече: ни Јас не ви кажувам, со каква власт го вршам тоа. (Марко  11, 27–33)

           

naum.ohrid1.jpgДеца, проблемот што денешново евангелие го поставува пред нас е гносеолошки. Познанието на Единствениот Вистински Бог, како што знаеме од учењето на светите Оци и од нашиот мал личен опит, се стекнува единствено преку напорен долгогодишен подвиг во градењето на внатрешна аскетско-благодатна заедница со Бог. Во тој подвиг на богопознание, на првиот степен од духовниот развој се чисти енергијата на умот, на вториот степен се чисти суштината на умот, а на третиот, оној што ќе ги преобрази и својата душа и своето тело ќе може со своите телесни очи да ја види несоздадената светлина и слава Божја.

Првосвештениците, книжниците и старешините од она време - според сведочењето во Евангелието, држејќи се до правилата од законот само надворешно, и практично и интелектуално, очигледно немаат вистинска заедница со Бог и затоа не можат од опит да познаат и да видат дека Човекот Исус Христос е Синот Божји, очекуваниот Месија. Но, Исусовата личност и дела го предизвикуваат кај нив токму тоа прашање. Така, дел од  нив, со прашањето што го поставуваат, всушност сакаат од Исус да дознаат дали е Тој навистина Синот Божји. Постоењето на ваквиот нивен интерес се гледа и од едно друго место во  Евангелието кога Го прашуваат: До кога ќе ги мачиш нашите души? Ако си ти Христос, кажи ни отворено? (Јован 10, 24).

Нивниот надворешниот пристап, односно барањето на лесен и брз начин да се дојде до спознание на Вистината, односно на претходно поставеното прашање, во најдобар случај, е само сведоштво за самољубиви и неискрени луѓе кои сакаат преку сигурна и навремена информација да ги обезбедат своите лични позиции и просперитет. И тоа, додека сѐ уште мислат и се надеваат дека Исус Христос ќе воспоставува земно царство. Во најлош случај, како што подоцна и се случи, барањето потврден одговор од Христос, од истите луѓе на истото прашање, беше  само причина за Неговото предавство, осудување и смрт на Крст: Те заколнувам во Живиот Бог да ни кажеш, Ти ли си Христос, Син Божји? (Матеј 26, 63).

Дел, пак, од првосвештениците и книжниците, како што се случува, се заинтересирани само за природата и изворот на Неговата власт затоа што очигледни беа за сите чудата што Он ги правеше: со каква власт го правиш тоа и кој ти ја дал таа власт? И нивниот пристап е надворешен и е само сведоштво за самољубиви и властољубиви луѓе кои се надеваат дека преку некое тајно и лесно стекнато знаење ќе ја остварат и задоволат страста на своето славољубие. Секако и тие кога ќе видат дека не можат на тој начин да дојдат до тоа знаење и до таа власт, ќе гледаат како да Го убијат односно ќе гледаат како да се ослободат од Носителот на таа чудесна власт, Кој крајно ја засенува нивната дотогашна човечка слава и позиција. Дéјà ву.

Затоа, Христос, на нивното прашање им одговара со прашање, давајќи им шанса (впрочем како и на сите нас) да се покајат: Јовановото крштевање од небото беше или од луѓето?... Но наместо на покајание, сите сме сведоци на едно лукаво и параноично размислување, на една пресметливост, чија крајна цел е грижата за својот статус, за своите позиции, за својата власт, грижата за задоволувањето на своите страсти: А тие се мислеа во себе и велеа: ако кажеме од небото, ќе рече: па зошто не му поверувавте? Но, ако кажеме од луѓето, се плашеа од народот; зашто сите го сметаа Јована за вистински пророк. Така, сакајќи да го избегнат одговорот на за нив незгодното прашање на најбезболен можен начин, првосвештениците и книжниците велат: Не знаеме.  А тоа, не знаеме, е всушност едно неволно признавање за нивната духовна состојба и единствена стварност за нив. Очекуван одговор од оние кои не знаат опитно, како што веќе спомнавме, дека познанието на Бог извира од животот во Бог и се случува во внатрешноста на очистеното, од страсти, срце.

Не треба да го потцениме и фактот дека Богочовекот Христос на првосвештениците и книжниците им даде реална можност да го добијат одговорот на своето прашање - А Исус им одговори и рече: ќе ве прашам и Јас еден збор и одговорете ми; тогаш и Јас ќе ви кажам, со каква власт го вршам тоа. Доволно ќе беше само искрено да признаат и да одговорат дека Крштевањето Јованово беше од небото за да им се отворат духовните очи и да Го препознаат Синот Божји во Човекот Исус што пред нив стоеше. Но, очигледно тешко се ослободува човек од своето славољубие и тешко се смирува.

Христовиот одговор е страшен: Ни јас не ви кажувам. Ужасот на овој Негов одговор воопшто не се состои во тоа што Он не сака да им каже, да им соопшти, туку во фактот што Он знае дека дури и да им каже, напразно ќе ги троши своите зборови; дека зборувањето во случајов би било само нешто како фрлање на бисери пред свињите. А кој сака да си го фрли својот бисер пред свиња? Ваквиот Христов одговор е само уште едно сведоштво дека Вистината не се спознава надворешно, само со интелектот, со разумот, туку пред сѐ внатрешно, со благодатно и молитвено просветлување на умот во очистеното срце. Првосвештениците и книжниците пак од тоа време, според евангелското сведоштво, се како варосани гробови, однадвор изгледаат убаво, а одвнатре се полни со нечистотија и смрдеа (Матеј 23, 27 -28). Бидејќи тие не се внатрешно очистени, отворени и подготвени за Него и бидејќи немаат благодаттна заедница со Него затоа и не можат макар и интелектуално да ја спознаат вистината за Него, дури и кога Он би им ја соопштил. А им ја соопштил многупати, со Своите дела...(Јован 10, 25). Тие самите себе се онеспособиле и се осудиле да не добијат одговор од Христос, а не дека Он не сакал да им одговори.

Деца, основната претпоставка за сфаќање на поуката од ова Евангелие ја сочинуваат зборовите Христови: Здравите немаат потреба од лекар, туку болните. Не сум дошол да ги повикам праведниците, туку грешниците – на покајание (Марко 2, 17). Високото мислење за самите себе, славољубието, изразено како непослушание, е најголемата, а можеби и единствената пречка за нашиот духовен развој. Покајанието, односно постојаната свесност за нашата разболеност и грешност, изразена како совршено послушание, е единствената здрава основа за правилен почеток, за правилен продолжеток и за правилно восовршување на нашиот духовен живот и познание во Црквата. Доволно е, искрено да ги погледнеме нашите дела, зборови и мисли под призма на евангелскиот идеал на Христовите заповеди. Ако некому и тоа не му е доволно тогаш нека го спореди својот живот со Христовиот, посебно ние што сме ‘на место и во обличје Негово’... Господи помилуј...! Пресвета Богородице, спаси ме!

 

Митрополит Струмички Наум

(според записот на сестрите)

 

{moshits}
 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Јуни 10, 2023
TVIT602

Проскомидија

·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на Литургијата, нејзин пролог. Таа е нашиот допир со Небесното Царство и Небесното жителство.
Септември 13, 2021

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на Бигорската Обител, засветлил како светлозарна ѕвезда на богопрославениот светителски небосклон на Црквата Христова, во првата половина на ΧΙ век. За неговото родословие,…

Беседа за Успение на Пресвета Богородица oд Викарниот Епископ Јаков Стобиски

Сеп 03, 2021 Беседи 5834
Default Image
Беседа за Успение на Пресвета Богородица изречена од Викарниот Епископ Јаков Стобиски во…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 6646
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 6443
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 5632
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Беседи

БEСEДА  за пoбeдата над пoслeдниoт нeпријатeл

БEСEДА за пoбeдата над пoслeдниoт нeпријатeл

Прв нeпријатeл на чoвeкoт e ѓавoлoт, втoр e грeвoт, а трeт e смртта. Гoспoд Исус ги пoбeдил ситe oвиe три нeпријатeли на чoвeчкиoт рoд. Сo Свoeтo пoнижувањe гo пoбeдил гoрдeливиoт...

Митрополит Струмички Наум: Недела на Православието (20.03.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на Православието (20.03.2021)

 Спознанието на вистината, на лично ниво, не е интелектуално човечко достигнување, туку, пред сè, е Божји дар на просветленост на умот и обожение на личноста; дар Божји кој се добива...

БEСEДА за љубoвта кoн ближнитe

БEСEДА за љубoвта кoн ближнитe

Таму, на нeбoтo, e вистинскoтo Христoвo царствo и вистинскиoт Христoв живoт бeз примeси на грeв и смрт. Нo љубoвта на Синoт Бoжји кoн луѓeтo нашла дeка e пoпoтрeбнo да бидe...

БEСEДА за внатрeшната милoстиња

БEСEДА за внатрeшната милoстиња

Милoстињата штo сe прави oд цeлиoт ум, гo чисти чoвeкoвиoт ум. Сo eдeн збoр внатрeшната милoстиња гo исчистува цeлиoт чoвeк. Акo e милoстињата самo oд рака, таа нe ја чисти...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

 Архива: Митрополит Струмички Наум - На Страшниот суд (10.02.2018)

Архива: Митрополит Струмички Наум - На Страшниот суд (10.02.2018)

Што се случува со оние кои Страшниот суд ги затекнува во грев и пад? Тоа што Богочовекот Христос воопшто стапува во дијалог со нив, колку и да звучи тоа страшно...

Митрополит Тимотеј: † БЕСЕДА ВО НЕДЕЛАТА НА ЦАРИНИКОТ И ФАРИСЕЈОТ

Митрополит Тимотеј: † БЕСЕДА ВО НЕДЕЛАТА НА ЦАРИНИКОТ И ФАРИСЕЈОТ

Параболата за цариникот и фарисејот претставува длабоко проникнување во човековата душа, и за нас е многу важно да го задржиме нашето внимание врз ова кажување. Оваа парабола нема во предвид...

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Каква умилна слика ни претставува Сретението Господово! Старецот Симеон во раце Го држи Младенецот, спроти него – праведниот Јосиф и Пресветата Дева Богородица; во близина – пророчицата Ана, постничка и...

Дејан Трајков: Оддалечување од Христа и од христијанските идеали

Дејан Трајков: Оддалечување од Христа и од христијанските идеали

Современиот човек брза по светските суети, бега од скромниот живот и во празните и лажни авантури бара да ја заборави душевната горчина, која му ја создава свеста за безбожните дела....

« »

Православен календар

 

24/04/2024 - среда

Велигденски пости; (строг пост)

Светиот свештеномаченик Антипа епископ Пергамски во Азија; Светите маченици Прокес и Мартинијан;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на преподобниот отец епископ Паријски Василиј 12 април / 25 април 2024

Тропар на преподобниот отец епископ Паријски Василиј 12 април / 25 април 2024

Василие, преподобен оче наш,верата во Христа ти ја сочува,иако велијар во безумие кон тебе поита,стадото Христово по твоите молитви Господ...

Тропар на светиот Христов свештеномаченик Антип Пергамски 11 април / 24 април 2024

Тропар на светиот Христов свештеномаченик Антип Пергамски 11 април / 24 април 2024

Велик те направи Спасителот тебе Антипопомеѓу ѕвездите небесни,и возвишено стана името твое во Црквата,на која како семе одбрано и послужии...

Тропар на св. Христови мач.Терентиј, Африкан, Максим, Помпиј, Зинон, Александар, Теодор, и др.33 со нив 10 април /  23 април 2024

Тропар на св. Христови мач.Терентиј, Африкан, Максим, Помпиј, Зинон, Александар, Теодор, и др.33 со нив 10 април / 23 април 2024

Рахила плачеше по своите деца,о свети пустињаци од дванаесетте манастири,а ние денес се радуваме на вашите венци невенливи,ангел Господов свитата...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная