логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Скопје,24ти март 2019 - храм Рождество на Пресвета Богородица

 

Протоереј Драган Јанковски: Втора недела од Велигденскиот пост


Во текот на неколку седмици Светата Црква ни изнесе повеќе места од Светото писмо во кои се говори за разни гревоеи. Пред нашите мисловни очи ни помина сликата на митарот, кој се каел за своите гревови, и фарисејот, кој заради својата гордост не можел и не сакал да ги согледа гревовите. Слушнавме и за блудниот син, кој поголемиот дел од својот живот го минал во неморал. Се потсетивме и за немилосрдните што на Страшниот суд ќе ја добијат левата страна од Господа Исуса Христа и ќе бидат во постојани маки. Светата Црква не потсетува на ова за и ние да ги согледаме нашите гревови и да се покаеме, особено во текот на четириесетдневниот пост.

Човекот кога му прави добро на својот ближен, тоа е вистинска добродетел, која Му е угодна на Бога. Оваа вистина ја посведочува и самиот Господ Исус Христос, бидејќи не само што честопати не учи на љубов и помагање на нашите ближни, туку и Он постојано им прави добро на луѓето.

Но, секое добро што го прави човекот на својот ближен треба да произлегува од љубовта спрема Бога и ближниот. Човекот треба да Го сака Бога со сета душа и со сето свое битие, како и својот ближен, бидејќи преку тоа фактички си помага на себе си. Се богати со богатството кое никој не може да му го одземе, а со тоа и си создава вечна радост и блаженство.

Така, на пример, учените треба да ги поучуваат неуките: оној пак на кого Бог му дал власт треба да ја застапува и брани правдата, а со тоа и да ја сопира неправдата; богатиот да ги помага сиромасите; слниот да ги крепи слабите; лекарот да ги лекува болните и тн.

Од сево ова јасно се гледа дека добродетелите можат да бидат различни и од повеќе видови. Со оглед на тоа што човекот се состои од душа и тело - добродетелите се духовни и материјални.
За секој човек многу поважни се духовните, односно моралните добродетели, отколку материјалните. На такви добродетели не поучува и нашата Света Црква, заповедајќи ни од нашите рожби да создаваме вистински христијани.

Има млади и образовани луѓе, кои се уште доволно не се упатени во христијанската вистина и придобивките од добродетелите, па затоа честопати дури и иронично говорат за верата и гревот. Со тоа тие го откриваат своето неверие во Бога, како и тоа дека не се плашат од гревот. А оние, кои не се плашат од гревот и од злото во животот, си создаваат место за пороци и престапи. Порочните страсти ја трујат не само душата на престапникот, туку го нарушуваат и здравјето на неговото тело.

Светата Црква денес ни презентира евангелско четиво, во кое е прикажана телесната немоќ на еден век, која доаѓа од гревот. За жал, има многу луѓе кои додека се здрави не се плашат од зборовите на Господ Исус Христос за Страшниот суд, но кога ќе оболат, почнуваат да размислуваат за смртта и за она што доаѓа потоа.

Таков човек бил и оној изнемоштениот, за кого ни говори денешното прочитано евангелско четиво. Еве, само некои акценти од него.
Во она време дошол Исус во Капернаум и се слушнало дека влегол во некоја куќа. Се насобрал многу  народ.  Господ Исус Христос  го поучувал народот. Четворица луѓе на носила донеле болен човек од парализа и бидејќи не можеле да пријдат до влезот на куќата, се качиле на кровот и преку кровот го спуштиле болниот пред Христа. Тогаш Исус му рекол на болниот: "Синко, ти се проштеваат гревовите, стани, земи си ја постелата и оди си дома." Тој станал, ја зел постелата и си заминал, славејќи Го и фалејќи Го Бога. Книжниците и фарисеите му забележале на Исуса, велејќн дека хули на Бога. Само Бог може да проштева гревови. Нивниот разум бил заматен, а очите замрежени, па не можеле да Го видат дека Он е Богачовек и како Бог може да ги проштева гревовите на оние кои се каат и кои ја бараат Неговата помош.

Господ му ги простил гревовите на болниот и тој оздравел. Повеќе не му требала туѓа помош. Товарот од гревови му бил симнат од неговите плеќи, раните биле излекувани. Вратена му била физичката и психичката моќ. Чудото било направено, а Чудотворецот прославен.

Да се потсетиме дека секој човек има небо и земја, душа и тело, внатрешност и надворешност, искра на рајско совршенство и хаос на грешното распаѓање - гниење.

Гревот во животот на човекот внесува депресија, па дури и парализа. Внесува неслога во семејството, антагонизам и завист меѓу соседите, недоразбирање меѓу луѓето и општеството, воопшто. Во срцата на луѓето војуваат престапот и страстните инстикти. Секој час создаваат несреќа и жалост. Посакуваат со малку работа, односно на лесен начин да се здобијат со големо материјално богатство. Желбата за неморални наслади пронаоѓа илјадници начини за остварување на истите. Злобата незапирливо владее во животот и ја руши среќата на луѓето. Му го одзема мирот и спокојството на душата и му донесува смртоносни болки на телото.

Ние мора поголемо внимание да обрнеме за лекување на разни слабости на душата. Како што се плашиме од телесната смрт, треба уште повеќе да се плашиме од духовната. Мора да имаме живи, а не мртви души. Заради тоа, добро да се преиспитаме најнапред себе си дали нашите души не боледуваат од било каква болест. Мораме да се увериме дека во нив зацарило никакво зло, кое ја нагризува нашата особност и ја нарушува духовната хармонија.

Вистина е дека треба да сме телесно здрави. Но здрава душа е онаа што треба човекот да ја спечали, бидејќи се си оди кон својот Творец. Душата оди кон вечниот Бог, а телото во земјата, зашто од неа е и создадено. Здравата душа гледа она што е добро и го има, таа со сигурност го разликува злото и го отстранува. Треба постојано да имаме вера, затоа што со верата се разгорува нашата духовна смиреност кон Бога за да Му се обратиме за помош, оти верата ни влева дух на готовност и послушност.

Борбата против злото може да се води само преку обнова на моралните сили и тврдата вера. Нив може да ги обнови само божествениот лекар Господ Исус Христос. Нашите гревови можат да бидат големи, знаеме дека доброто и моќта на Спасителот се неизмерни. Затоа, искрата на нашата вера треба да се разгори, да не окуражи и да не поттикне на смелост да Му се обратиме за помош. Да ни влее дух на готовност послушност да Му се приближиме и да се предадеме на балсамот на евангелските заповеди. Штом ќе ја кажеме нашата вера поткрепена со добри дела Он ќе ја види и ќе ни рече: "Деца мои, ви се проштеваат гревовите, ви се враќа здравјето и моќта, одете си дома и бидете радосни и задоволни."

АМИН!

 

24ти март 2019 лето Господово- храм Рождество на Пресвета Богородица

 Преминпортал (к.т.)

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 403
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

БEСEДА за расудувањe пo тeлoтo и пo духoт

БEСEДА за расудувањe пo тeлoтo и пo духoт

Така им рeкoл Сeзнајниoт Гoспoд на Eврeитe: “Виe судитe пo тeлo”, бидeјќи тиe фатилe вo прeљуба eдна жeна и сакалe да ја камeнуваат заради тeлeсниoт грeв. Нo Гoспoд ја сoглeдал...

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

За големото мнозинство на верни луѓе Великиот Пост - тоа, пред се, е кратката молитва, позната под името молитва на Ефрем Сирин, еден од источните христијански учители од ИВ век...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

 о. Горан Стојчевски:  МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

о. Горан Стојчевски: МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

Во Светото Евангелие, како и на фреските и иконите што ги доловуваат сите искупителни и спасителни моменти од сведоштвото на Богочовекот, преку кои човекот и светот се спасени, наидуваме и...

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Кога го слушаме Евангелието за блудниот син најголем проблем е што го поврзуваме со други луѓе а не со самите нас.Така секогаш се сеќаваме на некој мал човек што прокоцкал...

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Но да си споменеме и дека има браќа (како братот од денешната парабола) кои ќе стојат на вратата и ќе роптаат кон таткото зошто нè примил и кои ќе се...

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Да дојдеш на себеси е да видиш дека без Бог си гол и бос, и дека без Бог си никој и ништо, и дека без Бог си ветер и магла,...

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

 Бог и Отец на секого од нас подеднакво, без збор и без услов, ни ја дава полнотата на Својата благодат. Од нас самите, од нашата слободна волја зависи како ќе...

Св.  Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Св. Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Ќе настане глад - рекол Пророкот, оплакувајќи го Ерусалим - но не глад за леб и вода, туку чулен глад за словото Божје (Ам. 8, 11). Глад, тоа е состојба...

« »